fiddees.blogg.se

Nya äventyr varje vecka! För mig är detta mitt sätt att ge er en tydligare inblick i hur mycket träning som verkligen krävs för att nå toppen!

Kvalskolan

Publicerad 2014-10-08 18:02:06 i Allmänt,

Jag kände mig nervös första rundan. Jag kände mig liten. Jag kände mig som en nykomling som behövde visa sitt bästa spel direkt för att få dom övrigas respekt. Jag försökte tvinga fram mitt bra svingar ist för att låta dom komma naturligt. Jag kände att om jag kan göra en birdie någon gång under dom första 3 hålen så skulle nervositeten släppa. 

Tyvärr kom inte den där tidiga birdien utan efter 3 bra birdie chanser stötte jag på min första bogey, en riktig käftsmäll. Efter en lång kämpar runda så stod det klart att mitt första varv blev en svag 76 runda, inte alls den start jag ville ha. 

Men nånting som jag aldrig kommer tappa är tron på mig själv, det är den som tagit mig hit och det är den som kommer ta mig till toppen. 

Dag 2 kände jag mig inte lika liten, jag hade slagit många bra slag under första dagen och visste att om alla andra kan då kan väl jag! 
Spelade väldigt fint tills de att jag stötte på hål 4 igen, mitt 13 hål för dagen. En bogey på hålet igen och jag kände hur jag tappade greppet, åter igen en käftsmäll! Jag försöker klämma i några avslutande birdies men avslutar varvet med en bogey och en dubbel bogey.. Kände mig då lite nere faktiskt, jag kommer ihåg att jag frågade mig själv varför jag inte får ihop alla bitar....

Efter tredje varvet går cuten. Och nånstans inom mig känner jag att det kommer bli svårt. Men när jag står på rangen och värmer upp så känner jag mig mycket lugnare, jag börjar känna mig hemma. Jag tror mina medspelare har med det att göra för jag frågade ena vad han tycker om mitt spel och jag får som svar att mitt spel, mitt humör och mina slag är jätte fina. Dag 3 lyckas jag sätta ihop alla delar i spelet och noterar en score på 68 slag. 4 under par och jag är överlycklig. Detta innebär att jag får spela dag 4 också. 
Jag avslutade kvalet med en 73 runda och det blev till slut en avslutande 51 plats. 
Jag är självklart besviken med placeringen men mitt spel och vad jag fått för respons av övriga spelarna är jag jätte glad över. 

Jag vill tacka alla som hjälpt samt stöttat mig under säsongen. Det har vart en kanon säsong och jag vet att nästa säsong kommer bli ännu bättre! 
Tack till mina sponsorer, utan er hade det inte gått så bra som det gjort i år! 

Imorrn åker jag till Skottland för att avsluta denna säsong, ska bli super kul! 









Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela