fiddees.blogg.se

Nya äventyr varje vecka! För mig är detta mitt sätt att ge er en tydligare inblick i hur mycket träning som verkligen krävs för att nå toppen!

Sista varvet

Publicerad 2014-09-14 09:13:40 i Allmänt,

Sista varvet på sista tävlingen i Sverige idag. 

Just nu är jag i Bollnäs och spelar Hårga Open. Banan vi spelar är väldigt avgörande från tee. Det är absolut inga svårigheter att hamna mask eller slå ner nåt dike som ligger väl placerat längs med fairway kanten. 
Igår sköt jag på par (72 slag). Jag var lite stressad i starten för det kändes bra på rangen och jag ville sätta mig i bra position inför idag. Jag varvade birdies med dubbel bogeys första nio men var tillbaka på +2 efter 14 hål. 
Hål 15 var min räddning igår, jag slår 3 bollar från tee ut i hög ruffen, och då pratar vi enormt högt gräs. Och jag tänker "hittar jag ingen av dom går jag av". Vi letar och jag känner hur jag börjar ge upp, då säger Per som jag spelar med att han har en av mina, och det visar sig vara min första boll! 
Dessutom låg inte bollen omöjligt, utan jag kunde faktiskt slå den mot Green. 
Jag lasrar och det är 101 meter kvar till pinnen. Jag saftar på en sand wedge och den kommer ut perfekt, tar en hård studs innan green och rullar upp 5 meter från pinnen. Sen som grädden på moset så hånar jag den för birdie. Helt plötsligt är jag +1 istället för +8. Jag gör sedan birdie på hål 17 och avslutar varvet med ett par.

Idag ska bli riktigt roligt, ska verkligen göra allt för att få med mig en bra score hem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela