fiddees.blogg.se

Nya äventyr varje vecka! För mig är detta mitt sätt att ge er en tydligare inblick i hur mycket träning som verkligen krävs för att nå toppen!

Bollnäs Hårga Open

Publicerad 2014-09-06 07:03:29 i Allmänt,

Senaste veckan har varit tävlingsfri, dels pga avstånd till olika tävlingar och dels pga att formen helt enkelt inte är där. Det är lite konstigt hur en känsla man hade ena dagen kan vara som bortblåst 2-3 dagar senare, och man kommer inte ihåg vad man gjorde. Ni som spelar golf känner nog alla till detta. 

Att ta sig i form är det som är det jobbiga, att väl spela när man är i form är det roligaste i hela världen. Man slår slag man egentligen inte "kan" och man ser inte det omöjliga bara det möjliga. 

Jag tror dock att jag själv vart lite av problemet till att jag hamnat ur form, jag tror jag haft för många svingtankar och inte rett ut dom tankar jag redan har haft, utan istället lagt dom lite åtsidan halvklara och sen börjat med nåt nytt. Men att erkänna är det första steget. Nu vet jag det och nästa vecka börjar sista träningsdagarna inför Hårga Open och gissa om jag ska vara i form då! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela